Khamis, 16 Jun 2011

SARAPAN HARI INI



Salam semua....apa ye menu sarapan hari ini? Hari ini saya buat kuih cara manis. Inilah kuih cara pertama saya sejak menjejakkan ke Jordan ni. Sebelum ni bukan tidak ada niat nak membuatnya, tapi oleh kerana acuan kuih cara saya tidak bawa ke sini, maka niat terpaksa ditangguhkan. Rindu nak makan kuih cara ? Tunggu orang bagi je lah...Alhamdulillah 2 minggu lepas, keluarga suami berkesempatan mengunjungi kami di sini. Jadi apa lagi, macam-macam acuan yang saya tidak bawa dulu, saya pesan untuk membawanya sekali termasuklah acuan kuih cara. Saya order 1 saja, tapi dapat 2. Alhamdulillah.....Resepi kuih cara? Jika di Malaysia resepi kuih cara saya taram saja asal nampak mcm kuih cara kira jadi le tu. Tapi sejak banyak masa melayari internet ni, mana lagi resepi yang saya rujuk? Tidak lain tidak bukan dari Mak Cik Myresipi. Hari ni saya mencuba 2 resepi kuih cara. Satunya resepi drp Syahmi@myresipi dan satu lagi drp junjs11@myresipi . Kedua-duanya mempunyai kelainan dari segi rasa, tapi rupa tetap sama sebab tuan yang membuatnya orang yang sama. Terima kasih banyak-banyak kepada penyumbang resepi. Jasa kalian membuatkan kami sekeluarga kekenyangan dengan kuih cara pagi Khamis ni.
kuih cara manis. Jemput makan semua....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CATATAN POPULAR