Isnin, 29 Oktober 2012

ADHA 2012 DAN IBU

Hari ini anak-anak sudah memulakan persekolahan setelah cuti sementara yang hanya beberapa hari sempena sambutan Aidil Adha. Apabila membicarakan tentang Aidil Adha sinonimnya tentulah dgn ibadah haji. Pada tahun ini saya dan suami mendaftarkan nama untuk pergi haji. Namun, rezeki tidak menyebelahi kami (bukan kami sahaja, termasuklah sahabat-sahabat di Jordan yang lain) kerana pihak Kedutaan Arab Saudi tidak buka visa haji untuk orang Malaysia pergi haji melalui Jordan. Hmmm...bila ditenung-tenung semula mungkin tak layak lagi nak jadi tetamu Allah pada tahun ini. Barangkali banyak lagi perkara bersangkutan yang perlu diselesaikan sebelum benar-benar layak dijemput menjadi tetamu Allah, terutamanya hutang dengan manusia. Sekiranya ditakdirkan saya benar-benar berada di Arafah pada tahun ini, antara doa yang saya ingin panjatkan :

"YA ALLAH ! SEMBUHKANLAH IBUKU  DARI SAKITNYA. KURNIAKANLAH KESIHATAN YANG BAIK UNTUKNYA."

Malahan doa ini jugalah yang saya panjatkan pada setiap kali solat fardhu dan tatkala berpeluang berada di hadapan Kaabah terutama di kawasan Multazam ketika menunaikan umrah.

Semoga segala ilmu Fardhu Ain yang diajar oleh ibu saya kepada saya, adik-adik saya dan anak-anak muridnya menjadi amal jariah untuk dirinya.




1 ulasan:

  1. Ya Allah,Kau sembuhkan ibu kepada kak Abidah ini ...Berikan yang terbaik untuk ibunya"..amin.Semoga Allah memudahkan urusan kita semua sama ada di dunia mahupun di akhirat kelak,amin.

    BalasPadam

CATATAN POPULAR